Jumaat, 17 Julai 2009

Perjumpaan ibu bapa dan guru di SAMURA

Jumaat 17 Julai 2009: Pada hari ini telah di adakan perjumpaan antara penjaga dan guru di Dewan Besar Samura. Tujuan perjumpaan ini adalah untuk memberikan gambaran sebenar pencapaian anak -anak mereka berdasarkan peperiksaan yang telah diduduki. Mereka yang terlibat adalah para pelajar yang berada pada kekedudukan 176 ke bawah.Ramai para penjaga telah datang. Sikap ambil berat terhadap kemajuan pelajaran amat ditonjolkan dalam pertemuan 4 mata ini. Kelompok pelajar yang terlibat ini memperolehi pencapaian sederhana terutama dalam matapelajaran elektif. Kerisauan ibu bapa jelas terbayang pada wajah wajah mereka.Kesedaran anak - anak ditagihi agar segala harapankan menjadi alasan. Secara keseluruhan pertanyaan ibu bapa adalah seperti berikut:
- Apakah program pihak sekolah untuk mempertingkatkan kemajuan prestasi akademik anak - anak mereka.

- Bagaimana keadaan anak mereka semasa di dalam kelas...(tidu,,,)
- adakah anak - anak mereka berpeluang mendapat A dalam subjek ...

Jawapan (umum) : Program tetap berjalan lancar di peringkat panitia dan sekolah.Ia merangkumi program pemulihan,pengkayaan, teknik menjawab, prefect score, program bimbingan rakan sebaya(fasilitator) ,motivasi,Bengkel di Hotel King , Melaka...Solat hajat dll.Keadaan ank mereka di dalam kelas berbagai bagai..ada yang tetap fokas, ada yang jaga dalam tidur dan juga tidur dalam jaga... ada yang tidur tak jaga jaga..namun alhamdulillah yang tiba tiba mengamuk baling kerusi, pasu bunga setakat ni tak ade lah..Cuma kebanyakannya baru timbul kesedaran untuk belajar bersungguh sungguh,,,insyaAllah kejayaan tetap terbuka luas....Bersama -samalah kita ibu bapa,guru..pelajar berusaha,berdoa dan bertawakkal...

Program Jom Masuk Kampung Samura ke SK Sri Jaya,Jementah Johor.


Pimp-My-Profile.com - Build a Slideshow Pada 10-12Julai 2009, Unit Bimbingan Kaunseling (UBK) Samura telah meneruskan program Jom Masuk Kampung Ke SK Sri jaya, Jementah.Program kali kedua ini adalah merupakan satu usaha memasyarakatkan Samura dan persekitarannya disamping membantu memberikan motivasi kepada bakal calon-calon UPSR 2009 di sekolah tersebut.Seramai 30 orang pelajar telah mengikuti program ini dan mendapat keluarga angkat masing-masing. Mr rem: Jom masuk kampung!

Pesanan ...untuk kita...

Program Pengantarabangsaan : Ke Negeri China 8-12 Jun 2009

Sentuhan jiwa....

Pot Luck Kelab Staf SAMURA